Goedemorgen, goedemiddag of goedenavond, voor wanneer je dit ook leest:
Ik ben Marijke, een jonge vrouw die opgegroeid is in Dokkum met een groot gezin die bestaat uit acht personen. Ik ben altijd al een leergierig en nieuwsgierig iemand geweest, volgens mijn broertjes lijk ik vaak op een nerd. Misschien klopt het wel wat, maar het zijn natuurlijk ook mijn broertjes ;)
Het liefst leer ik nieuwe dingen over iemands gezondheid, over iemands lichaam, maar ook over iemands geest. Het is zo wonderlijk hoe iedereen zo verschillend in elkaar zit, maar iedereen zo mooi is op zijn of haar eigen manier.
Door mijn werkervaring als PGB'er leer ik steeds meer over hoe ik mensen met allemaal verschillende leeftijden, achtergronden, (zorg)behoeftes en persoonlijkheden kan ondersteunen en begeleiden waar nodig.
Ook door mijn eigen ervaring in de sGGZ kan ik me beter voorstellen waar mensen doorheen gaan en waar mensen behoefte aan hebben. Hierdoor kan ik de woorden spreken die iemand nodig heeft en iemand verder helpen als het zwaar is. Ook heeft mijn (thuis)studie tot Mental Coach hieraan bijgedragen.
Om iemand te zien groeien door de persoonlijke ondersteuning en liefde te geven die diegene nodig heeft, is iets heel waardevols. Ik hoop hier in te blijven groeien en zoveel mogelijk mensen te kunnen coachen, ook als dat betekent dat ik een nerd ben.